Jaarverslag 2003 deel 1

Door Ingrid Russchen, secretaris

Het jaar 2003 stond in het teken van kopen, slopen en bouwen. Het afgelopen jaar is er druk onderhandeld met de gemeente over het aankopen van het tennispark. In het najaar van 2003 zijn eindelijk de handtekeningen gezet onder de koopakte. De tennisvereniging is nu officieel eigenaar van de grond. Formeel kan er een start worden gemaakt met de nieuwbouw.

In 2003 is de kantine nog intensief gebruikt tijdens diverse activiteiten met als uitsmijter het ‘slooptoernooi’, met nagenoeg aansluitend de echte sloop van het oude gebouw. Al heel snel is onder leiding van de bouwcommissie weer een start gemaakt met het “bouwrijp” maken van het perceel en al snel konden de fundamenten voor een nieuwe sportkantine weer worden gelegd. Voor het nieuwe seizoen moet de kantine weer gebruiksklaar zijn.

Aan het einde van 2003 staan 301 leden in het ledenbestand van de tennisvereniging. Er zijn 78 junioren en 223 senioren. In het aantal van 78 junioren zijn inbegrepen de junioren met een introductieabonnement die zijn voortgekomen uit het project schooltennis.

Het bestuur vergadert gemiddeld 1x per maand. Ook leden van commissies worden uitgenodigd om deel te nemen aan bestuursvergaderingen om het werk van de commissies ook inzichtelijk te houden voor het bestuur. De vele commissies dienen ter ondersteuning van het bestuur.

Bestuur:
Henk de Jager – voorzitter
Bernhard Kraan – penningmeester
Ingrid Russchen – secretaris en ledenadministratie
Nelie Leen
Fred Zondervan

Technische commissie:
Ytsen Schaap

Namens de T.V. Akkrum heeft Rikus Rudolphi zitting in de stichting tenniskampioenschappen Boarnsterhim.

Jeugdcommissie:
Nelie Leen
Klaske Bottema
Yvonne Hofmeester

Kantinecommissie:
Ria Rudolphi

Onderhoudscommisaris:
Fred Zondervan
Dagelijks onderhoud: Wouter Hollander

Redactiecommissie:
Alex de Haan
Anneke van der Starre
Henk de Jager

Competitieleider: Fred Zondervan

Toernooicommissaris: Anne Sybesma

Trainer: Gerard Zwart

De verschillende commissies hebben diverse activiteiten verricht ten behoeve van de vereniging. Alle vrijwilligers die niet met name worden genoemd zijn natuurlijk ook onontbeerlijk voor onze vereniging.