Jaarverslag 2004 deel 2

Door Ingrid Russchen, secretaris

De jeugdcommissie heeft een druk jaar gehad. Mede dankzij de hulp van ouders bij de verschillende toernooien konden alle jeugdleden zich meten met elkaar op sportief gebied.

De volgende toernooien zijn georganiseerd: openingstoernooi, poffertjestoernooi, Boarnsterhimjeugd-kampioenschappen, clubkampioen-schappen en het slottoernooi. Ook tijdens de competitie deden onze beide teams het heel goed, beide zijn kampioen geworden. Een aantal jeugdleden is ook actief tijdens de winter. Het aantal ligt echter een stuk lager dan in de winter 2003/2004.

De technische commissie heeft ook in 2004 de clubkampioenschappen georganiseerd. De vernieuwde opzet, alle wedstrijden in 1 week, heeft helaas ook niet een groter aantal deelnemers opgeleverd. Slechts 36 deelnemers. Het Friesland Cup team is weer gepromoveerd naar de A-klasse. Volgens Rikus Rudolphi wel met wat geluk, maar de spelers moeten zich volgend jaar maar bewijzen.

De banen lagen er dit jaar vrij goed bij, Ingenieursbureau Oranjewoud had de banen op tijd klaar, zodat Wouter Hollander voor aanvang van het seizoen de banen goed kon prepareren. Er moet helaas worden geconstateerd dat het achterlaten van de banen na een spelletje tennis vaak te wensen overlaat. Er wordt eigenlijk te weinig gesleept en te summier. De ruimte achter de banen wordt vaak overgeslagen, hierdoor worden de banen daar groen en glad.

Er is een nieuwe pomp geïnstalleerd om de afwatering te bevorderen. Baan 3 wordt extra onder handen genomen bij het onderhoud begin 2005.
Dit jaar heeft Pro Tennis de lessen verzorgd voor onze vereniging. Trainer Gerrit Hornstra heeft zowel lessen verzorgd voor senioren en junioren. Daarnaast heeft Josée Reimus aan een aantal jeugdleden les gegeven.

De bouwcommissie is tijdens de bouw wekelijks bijeen geweest om alle zaken goed door te spreken.

Onze VCL (VerenigingsCompetitie-Leider) Fred Zondervan heeft ook dit jaar weer alle zaken rondom de competitie geregeld. Het aanvragen van passen, teamindelingen, doorgeven uitslagen e.d. is weer door hem verzorgd.

In 2004 zijn er door Anne Sybesma zeven toernooien georganiseerd. De opkomst is altijd goed en de prijsuitreiking is in vertrouwde handen van de onvolprezen organisator. Op geheel eigen wijze worden de prijzen uitgereikt. Er moest helaas 1 toernooi voortijdig worden afgebroken in verband met hevige regenval.

De redactiecommissie heeft er voor gezorgd dat alle leden 2 bouwbrieven en 3 Breakpoints hebben gekregen. De bouwbrieven in kleur (vier stuks gedurende de hele bouwperiode) werden enthousiast ontvangen en voorzag de leden van informatie over de bouw.

De nieuwe website van de vereniging heeft een spetterende start gehad, maar is nu aan onderhoud toe. Hier wordt aan gewerkt.

De kantinediensten in de nieuwe kantine werden weer ingedeeld door Ria Rudolphi. Tijdens de competitie zijn de diensten ingedeeld. Ook op andere momenten word er gebruik gemaakt van de kantine. De verdiensten van de kantine kunnen wellicht nog iets omhoog als iedereen meteen afrekent wat hij/zij nuttigt.

Bij het nalezen van het bovenstaande kunnen we concluderen dat tennisvereniging Akkrum een bloeiende, actieve vereniging is met een zonnige toekomst.