Jaarverslag 2005 deel 2

Door Kees Keuning, secretaris

Het afgelopen jaar zal niet de boeken ingaan als een topjaar op het gebied van de meer officiële toernooien. Terwijl bij de gezelligheidstoernooien over belangstelling niet is te klagen, is het Boarnsterhimtoernooi wegens gebrek aan voldoende deelname niet door gegaan en was de aanmelding voor de clubkampioenschappen minimaal. Dit laatste is reden voor het bestuur om na te denken over een andere opzet van de clubkampioenschappen. Overigens dient gezegd te worden dat bij de jeugdleden de belangstelling nog wel op peil was.

De gezelligheidstoernooien deden ook dit jaar weer recht aan de naam. Eenmaal moest het toernooi halverwege worden afgebroken, omdat toen alleen nog waterpolo mogelijk was op onze banen. Dit is in de loop van het jaar meer dan goed gemaakt.

Het Friesland Cup-team heeft ondervonden dat er nog een groot gat is tussen de provinciale toppers en de clubtoppers. Dat betekent dat in 2006 weer in de B-klasse zal worden gespeeld.

De banen waren dit jaar redelijk snel goed bespeelbaar, door zowel de goede zorgen van Wouter Hollander als de gunstige weersomstandigheden. Het juist en tijdig slepen, rollen en sproeien blijft punt van aandacht voor alle leden.

De redactie heeft dit jaar drie maal een Breakpoint uitgegeven. Naast de Breakpoint wordt de digitale nieuwsbrief steeds belangrijker. In 2005 kwam deze nieuwsbrief maar liefst 33 keer bij de leden in de brievenbus. Helaas kunnen de leden die hun e-mailadres nog niet hebben opgegeven hier niet van profiteren. Zij krijgen de informatie op papier, via het clubblad Breakpoint dan wel een tussentijdse losse nieuwsbrief. Leden die de digitale nieuwsbrief ook graag willen ontvangen, kunnen zich opgeven bij Alex de Haan of Kees Keuning.

Het aantal leden vertoont per 31 december wel een ietwat dalende trend. Oorzaak hiervan is mede een grondige opschoning van ons ledenbestand, helaas waren er enkele doublures in geslopen, meer een technische kwestie dus. Wat meer zorgen baart is, dat er ook een groter aantal jeugdleden heeft afgehaakt. Tijdens de Open Dag en bij het Schooltennis hopen we weer een groot aantal nieuwe leden in te kunnen schrijven.

Nogmaals wil het bestuur wijzen op de mogelijkheid van automatische incasso van de contributie. Gemak voor uzelf, en groot gemak voor de penningmeester. Zoals elk jaar, waren er het afgelopen jaar leden, waarvan de contributie ook na enkele herinneringen, per 31 december nog niet was betaald. Eigenlijk te gek voor woorden dat onze penningmeester daar zo vaak achteraan moet. Er is dan ook besloten om niet eindeloos aan te manen, maar deze gevallen over te dragen aan het incassobureau van de KNLTB. Dit zal ongetwijfeld voor betrokkenen veel extra kosten betekenen.