Jaarverslag 2006 deel 1

Door Kees Keuning, secretaris

Het jaar 2006 zal de boeken ingaan als een jaar met extreme weersomstandigheden welke zeker van invloed zijn geweest op de kwaliteit en het gebruik van onze tennisbanen. Behalve augustus konden we genieten van een hete en droge zomer. Maar door het uitvallen van onze vaste
groundsman Wouter Hollander en het in gebreke blijven van zijn beoogde opvolger betekende dit tegelijk een aanslag op de kwaliteit en het speelcomfort van onze banen. Vooral voor de zomervakantie was het hiermee droevig gesteld. Dit was voor het bestuur reden om de nieuwe groundsman na enkele waarschuwingen over de 'kwaliteit' van zijn werk te bedanken voor nietbewezen diensten en het achterstallig onderhoud door Oranjewoud te laten uitvoeren. Na dit onderhoud zijn de banen verder redelijk bespeelbaar gebleven.

Tot diep in de herfst kon worden doorgespeeld en er werden ook nog verscheidene 'gezelligheidstoernooien' georganiseerd. Helaas konden we constateren dat de belangstelling hiervoor wel iets tanend is. Jammer, want de naam 'gezelligheidstoernooi' dekt beslist de lading en is de ideale manier voor gevorderde of beginnende tennis(st)er om de overige leden eens op een andere wijze te ontmoeten. En het is, als er voldoende wordt geconsumeerd, een leuke instrooier voor de penningmeester.

Op 6 maart vond de algemene ledenvergadering plaats.

Aftredend waren onze voorzitter Henk de Jager, Bernhard Kraan, Nelie Leen en Selwin Zijlstra. Bernhard was herkiesbaar en beschikbaar (en gekozen) als voorzitter en als nieuwe bestuursleden werden Henk Frijlink, Jan Prange en Josée Reimus gekozen.

Het bestuur bestaat na de algemene ledenvergadering uit:
Bernhard Kraan voorzitter
Jan Prange penningmeester
Kees Keuning secretaris / ledenadministratie
Henk Frijlink jeugdzaken
Josée Reimus baancommissie
Eelco Draaisma VCL

Uiteraard werden de aftredende bestuursleden uitvoerig bedankt voor bewezen diensten middels een alcoholische versnapering van een goed jaar.

Helaas heeft Josée Reimus halverwege dit jaar op persoonlijke gronden bedankt als bestuurslid.

Voorts zetten de volgende leden zich via commissies in:

Technische commissie:
Josée Reimus
Ytsen Schaap

Kantinecommissie:
Ad Nolte

Sponsorcommissie:
Ad Nolte (inmiddels hiervoor bedankt)
Zwier Kroese

De website wordt beheerd
door Alex de Haan en Joost
Holster.

Het Friesland Cup team heeft ondervonden dat een neerwaartse spiraal moeilijk te doorbreken is. Het was vaak moeilijk om een representatief team op de been te brengen. Teruggang naar de C-klasse was dan ook onvermijdelijk.

> Deel 2