Jaarverslag 2006 deel 2

Door Kees Keuning, secretaris

De redactie heeft dit jaar zelfs vier maal een Breakpoint uitgegeven. Naast de Breakpoint wordt de digitale nieuwsbrief steeds belangrijker. Helaas kunnen de leden die hun e-mailadres nog niet hebben opgegeven hier niet van profiteren. Reden te meer om dit gauw te doen bij Alex of bij Kees.

Nogmaals wil het bestuur wijzen op de mogelijkheid van automatische incasso van de contributie. Zoals elk jaar, waren er het afgelopen jaar leden, waarvan de contributie ook na enkele herinneringen, per 31 december nog niet was betaald. In het bestuur gaan stemmen op om daadkrachtiger om te gaan met deze wanbetalers. Het zijn vaak dezelfde personen. Na aanmaningen nog niet betalen zal waarschijnlijk royement gaan betekenen.

Waar in 2006 en in vorige jaren de afmelding van de leden min of meer werd gecompenseerd door de aanmelding van nieuwe leden, zal dit voor 2007 een grote inspanning van ons allen vereisen. Er hebben namelijk relatief veel leden opgezegd per 1 januari 2007. Veel uiteenlopende redenen werden opgegeven, waar bij de jeugdleden gebrek aan tijd door het voortgezet onderwijs of toch een andere sport meest voorkwamen. Bij de oudere jongeren waren de hoofdredenen: we komen haast nooit meer op de baan of blessures.

Maar het meest besproken onderwerp tijdens de bestuursvergaderingen in 2006 is ongetwijfeld de toestand van onze banen geweest. Onze gravelbanen zijn inmiddels aan het einde van hun levensduur, het onderhoud hiervan is erg lastig en arbeidsintensief en dus duur en er kan maar een beperkte periode in het jaar op worden gespeeld. Dit was reden om te overwegen op winterharde en minder onderhoudsintensieve baansoorten over te gaan. Na een korte inventarisatie over financiële mogelijkheden is er een drukbezochte discussieavond gehouden. De uitkomsten van deze discussieavond ondersteunde de plannen van het bestuur om verder te gaan met het onderzoeken van de mogelijkheid om liefst in 2007 al onze huidige gravelbanen door winterharde banen te vervangen. Er is hiervoor dan ook inmiddels een commissie ingesteld die het bestuur hierin ondersteunt. Wordt ongetwijfeld vervolgd in het verslag over 2007.

In 2006 zijn er zowel zomer- als winterlessen aangeboden. Voor de zomerlessen was veel belangstelling, voor de winterlessen, die in Aldeboarn werden gegeven, veel minder. Naar verwachting zullen in 2007, als deze winterlessen gewoon op ons eigen complex kunnen worden gegeven, veel meer mensen zich hiervoor opgeven.

< Deel 1